Skymningsporten

Vilken bok?  Skymningsporten av Jeanette Winterson.

Var har jag fått tag på den? Den kommer från mitt resultatrika besök på grannstadens bibliotek.

Vad handlar boken om? Det är en häxerihistoria från Lancashire i början på 1600-talet.

Vad tycker jag? Jag har läst ”Oranges are not the only fruit” och ”Varför vara lycklig om du kan vara normal” förr, så det här är den första av Jeanette Wintersons böcker jag läser som inte baserar sig på hennes eget liv. Och tegelstenar i all ära, jag kan nog gilla en riktigt lång historia, men det finns fördelar med en relativt kort bok också, varje ord är nödvändigt och inget är överflödigt. Historien i sig är dramatisk, med svek och förräderi, men också med evig kärlek.

6 thoughts on “Skymningsporten”

Kommentera

