Kärleksroman i Visby

Kärleksroman by Carina Burman

Vilken bok? Kärleksroman av Carina Burman.

Var har jag fått tag på den? Lånad från grannstadens bibliotek.

Vad handlar boken om? Vi följer fyra personer som bor i Visby, och är med i Rotaryklubben. Dagdrömmar, depressioner och dagis.

Vad tycker jag? Bloggläsare som följt bloggen vet att jag ogillar att läsa om otrohet. Jag gör dock undantag när det gäller författare som jag tidigare läst och gillat. Men låt oss säga att jag tidigare nog sett den här boken i biblioteket men den har vackert fått stanna kvar i hyllan. Den här boken, den har alla kvaliteter en bok av Carina Burman ska ha- Bildade och/eller akademiska huvudpersoner, fin  miljöskildring, lite arkeologi. Och ska man se otrohet ur möjligast positiv synvinkel för min läsning, så ger det ju saligt tilltrasslade relationer. Det är bara det att jag blir så ledsen av att läsa om det. Den här gången också, tyvärr. Och läsflytet jag haft i sommar har lite stannat av på grund av det. Men en lördagskväll i soffhörnet med stickning och ”Böcker i bersån” på radio (jippii för Yle Arenan så man kan lyssna när man har lust, och inte måste passa programtider!) är förstås mysig den med.

Kommentera

