#sommarregn #sommarlovmedkulturkollo

Till dagens tema i Sommarlov med Kulturkollo har det funnits rejält med inspiration i år. Men så där är det, vädret rår ingen över. Jag är glad att det varit några soliga dagar, och att några av dem infallit då jag har/ har haft semester. Jag är också glad att min inkomst inte beror på vädret, och tycker synd om dem vars inkomst gör det, som bönder och turismföretagare. Lite nervös är jag också för vad höststormarna för med sig i år då det redan nu är så vått i marken. Vi kan ha rejäla översvämningar här i trakten om det vill sig illa.
Bilden är tagen igår.

 

image

Souls And Rain-Drops by Sidney Lanier

 

Light rain-drops fall and wrinkle the sea,
Then vanish, and die utterly.
One would not know that rain-drops fell
If the round sea-wrinkles did not tell.

 

So souls come down and wrinkle life
And vanish in the flesh-sea strife.
One might not know that souls had place
Were’t not for the wrinkles in life’s face.

2 thoughts on “#sommarregn #sommarlovmedkulturkollo”

Kommentera

