Tematrio värme

Berätta om tre böcker vars titel innehåller något som är varmt, är veckans uppgift i Tematrion.

Måndag och tisdag var faktiskt varma och soliga dagar här, så det känns trevligt med värme i tematrion också. Idag har det utlovats regn, så naturligtvis har vi planerat in utomhuskonsert med AC/DC.

Warm Bodies by Isaac Marion

En zombiekärlekshistoria är ju aldrig fel- Warm bodies av Isaac Marion.

Half of a Yellow Sun by Chimamanda Ngozi…

En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. Jag lärde mig mycket om konflikten i Biafra, och jag gillar att lära mig saker.

Dark Fire by C. J. Sansom

Dark fire av CJ Sansom, del två i serien om Matthew Shardlake, advokaten som verkade i England på Henrik VIII: s tid. Trevligt att jag kom på denna serie- det finns visst en ny del av den som jag inte har läst än.

12 thoughts on “Tematrio värme”

  1. man kan lära sig massor genom att läsa skönlitteratur! jag håller helt med vad det gäller En halv gul sol. det är därför jag gillar att läsa böcker ifrån andra länder. Sansom låter intressant!

Kommentera

