Flesh House

Flesh House (Logan McRae, Book 4) by Stuart…

Vilken bok? Flesh House av Stuart MacBride.

Var har jag fått tag på den? Det är verkligen länge sen, men om jag minns rätt blev den här boken inhandlad från antikvariat inför en resa.

Vad handlar boken om? En thriller/polisroman som utspelar sig i Aberdeen. För tjugo år sen härjade en seriemördare, som sattes bakom lås och bom. Han kom ut på grund av ett överklagande av domen, nu är han tillbaka i Aberdeen, och morden börjar om. Så naturligtvis är han skyldig, eller?

Vad tycker jag? Det här är sällan som jag reagerar på, men här tyckte jag nog att det var lite för mycket blodiga detaljer. Annars var det ju länge sen jag läste böcker av en skotsk författare, just den delen känns som om det är dags att ta upp igen! Kanske till hösten, det finns så många fina deckare av skotska författare, och deckare hör för mig lite hösten till. Andra böcker från Skottland får jag också oftast lite höstvibbar av. Det kan förresten vara därför denna bok blev läst nu, vädret är inte direkt sommarlikt, mera som höst.. Fast jag gillar hösten hade jag nog sett fram emot lite sommar innan den kommer, hösten.

Kommentera

