Brief lives (Sandman)

Sandman TP Vol 07 Brief Lives New Ed…

Vilken bok? Brief lives, Sandman volume 7 av Neil Gaiman, Jill Thompson, Vince Locke.

Var har jag fått tag på den? Inhandlad på bokhandel en fin förmiddag i Umeå!

Vad handlar boken om? Delirium, en i familjen där bland annat Dream, Destruction och Death ingår, vill söka upp brodern Destruction. Ingen av de andra syskonen är så hågad, men Dream hjälper henne till sist, och Dream måste också konfrontera sitt förhållande med sonen Orpheus.

Vad tycker jag? Jag har ju ingen större vana när det gäller graphic novels, men jag utgick från att om Neil Gaiman är inblandad, så gillar jag. Och det verkar stämma. Det lär nog bli fler.

Kommentera

