Thin air

Thin Air (Shetland) by Ann Cleeves

Vilken bok? Thin air av Ann Cleeves.

Var har jag fått tag på den? Inhandlad i bokhandel i Umeå, en sommarförmiddag.

Vad handlar boken om? Bok nummer 6 i serien som utspelar sig på Shetlandsöarna. En grupp vänner åker till Shetland för att en i gruppen har gift sig med en shetländare och det ska firas med något som kallas hamefarin’. Efter den fina festen är en av vännerna försvunnen och Jimmy Perez tillkallas.

Vad tycker jag? Nu har jag faktiskt missat en i serien, ”Dead water”. Men jag är ju sällan bekymrad över att läsa seriedelar i oordning, så jag får bara se det positiva i att jag har en trevlig bok oläst. Det här är en serie jag gillar, jag gillar också den här delen i serien, jag tittade till och med på serien i TV när den kom, det här är min grej helt enkelt. Och jag vill absolut fara till Shetlandsöarna någon gång i mitt liv.

Kommentera

