Efter Alaska

Efter Alaska

Vilken bok? Efter Alaska av John Green.

Var har jag fått tag på den? Beställd från Barnens Bokklubb åt stora Pepparkakspojken.

Vad handlar boken om? Miles Halter ska börja på internatskola. Miles hade inga vänner i sin gamla skola. Nu får han vänner, en av dem är den unika Alaska. Väldigt mycket en uppväxtbok, med ångest och sånt. Väldigt mycket internatskolebok, med practical jokes.

Vad tycker jag? Jaja, det är väl ingen överraskning för någon att jag älskar boken. Hur min son gillar den vet jag inte ännu. Jag fick ge en bok jag tänkt läsa åt honom när vi var på resa och hans läsning tog slut. Han skulle stanna kvar hos farföräldrarna och fira lite sommarlov med dem, så jag passade på att läsa den här när vi kom hem, fast den nog var meningen åt sonen. Okej, lite hade jag väl tänkt att jag också kan läsa den. Bara lite. Och John Green börjar närma sig en av de där författarna jag läser allt av, jag tror att hans inköpslista säkert skulle vara fascinerande. Det här är fortfarande en smula hemskhetsläsning, men kanske jag gått lite ifrån det nu, bara jag hinner uppdatera bloggen också med vad jag läser just nu.

Det är förresten riktigt svårt att få de där några sista punkterna på Kaosutmaningslistan avprickade.

Kommentera

