Vassa föremål

Vilken bok? Vassa föremål av Gillian Flynn.

Var har jag fått tag på den? Jag vann den i en tävling, hos Eli läser och skriver. Det var kul!

Vad handlar boken om? Två flickor har blivit mördade i den lilla staden Wind Gap, och Camille, reporter på en tidning i Chicago, sänds till platsen för att få lite sensationella reportage. Camille kommer ursprungligen från Wind Gap.

Vad tycker jag? Alla talar om Gone Girl. Den har jag inte läst. Jag har läst Dark places och den här av Gillian Flynn. De två böckerna påminner mycket om varandra. En barndom med obehagliga upplevelser, till exempel. Och den där krypande känslan man får när man läser om dysfunktionella familjer. Jag gillar ju trassliga relationer, men i den här boken är dom så trassliga att dom nog inte kan kallas relationer.

Somliga recensioner jag har läst pratar om en överraskande plot twist i slutet. Så upplevde jag inte alls den här boken. Jag såg ganska snart vartåt det barkade, men vägen dit var fortfarande trevligt hemsk. När jag nu ville läsa om hemskheter ett slag.

Kommentera

