Det här var maj

En kall och uschlig månad har det varit om man ser till vädret. Månaden har ändå faktiskt också innehållit trevliga saker- jag började med min praktik på det lokala biblioteket till exempel! Och angående den saken: jag står fortfarande på benen fast jag jobbat heltid. Jag får erkänna att jag varit lite orolig för det- om jag skulle orka. Dessutom har jag cyklat till jobbet ibland, men vädret har inte alls bidragit till att göra cyklande det minsta lockande.

Det här har jag läst:

Pentecost Alley av Anne Perry
Notes from a small island- Bill Bryson
De utstötta- Elly Griffiths
Taivaslaulu- Pauliina Rauhala
You had me at hello- Mhairi McFarlane
Ljudet av sådant som faller- Juan Gabriel Vasquez
The wasp factory- Iain Banks
MaddAddam- Margaret Atwood
Helgon eller syndare- Ian Rankin

9 böcker lästa, inte speciellt många, inte speciellt få.

En bok till Kaosutmaningen, Notes from a small island av Bill Bryson. Det var bok 18/20. Två författare på min Boktolva-lista lästa, Mhairi McFarlane och Pauliina Rauhala, vilket gör att jag klarat halva utmaningen, och läst 6/12 förfatatre jag varit nyfiken på.

I juni blir det så Klassikersommar med Lyrans Noblesser, återstår att se hur flitigt jag läser klassiker den här sommaren, men jag brukar tycka att sommaren och klassiker (och/eller tegelstenar) passar tillsammans.

One thought on “Det här var maj”

Kommentera

