Tisdagsutmaningen- tre bra kanadensiskor!

Berätta något om Kanada och kanadensisk kultur, det handlar Kulturkollos tisdagsutmaning om.

Först blir jag lite ställd, och tycker att jag inte vet något alls om det där landet Kanada.

Sen kommer jag på tre bra kvinnliga kanadensiska författare.

1. Alice Munro, nobelpristagare 2013. Hon skriver novellsamlingar, och en av dem har jag läst: Dear life.

Dear Life by Alice Munro

2. Kelley Armstrong, författare till en av mina favoritserier, Otherworld. ( Eller Women of the Otherworld, som serien först kallades.) Så här tyckte jag när jag läste sista boken i serien.

13 (Women of the Otherworld) by Kelley…

3. Margaret Atwood, som också förekommer i Kulturkollo just nu, med bokcirkel om Oryx och Crake, till exempel. Men ”Tjänarinnans berättelse” är också bra, och den boken blir troligen en klassiker med tiden.

The Handmaid's Tale: A Novel by…

8 thoughts on “Tisdagsutmaningen- tre bra kanadensiskor!”

Kommentera

