Tematrio olästa klassiker

tematrio

Jag tänkte haka på Lyrans klassikerutmaning i sommar, så det passar väl fint in att fundera lite på klassiker i veckans tematrio också. Berätta om tre klassiker du inte läst, men är nyfiken på!

Utvandrarna

Utvandrarna av Vilhelm Moberg. Jag är rätt säker på att det blir någon bok av Vilhelm Moberg i sommar, då jag ju var och placerade in honom i min Boktolva också. Folk i min närhet säger att Utvandrarserien är bra. Jag kan prova. Jag är inte svårflirtad då det gäller böcker.

1953

A tale of two cities- Charles Dickens. Här finns också en stark kandidat för sommarens klassiska läsning. Ända sedan jag läste ”Clockwork Angel” av Cassandra Clare, där det citeras friskt ur bland annat den här boken, har jag tänkt läsa den någon gång.

Canterbury Tales

Canterbury tales – Geoffrey Chaucer. Okej, den här är jag nyfiken på, mest för den historiska aspekten, men chansen/risken att den blir läst inom snar framtid är ganska liten…

6 thoughts on “Tematrio olästa klassiker”

Kommentera

