You had me at hello

You Had Me at Hello

Vilken bok? You had me at hello av Mhairi McFarlane.

Var har jag fått tag på den? Jag beställde faktiskt böcker från en nätbokhandel för secondhandböcker. Det var länge sen. Men jag tyckte jag behövde dem nu.

Vad handlar boken om? Rachel var vän med Ben när de gick i universitetet. Nu är Rachel singel och träffar Ben igen. Och sen trasslar det till sig lite på Rachels jobb.

Vad tycker jag? Det är kompetent chicklit. Den första fjärdedelen av boken upplevde jag som väldigt långsam, men jag fick flyt i läsningen sen efter ett tag. Tyvärr för Mhairi McFarlane och den här boken så har jag kanske läst tillräckligt av böckernas motsvarighet till romantiska komedier redan den här våren, och gillar den inte alls lika mycket som jag kunde ha gjort för en eller två månader sen. En standard-chicklit.

Utmaningar: Jag hade satt Mhairi McFarlane på Boktolvan-listan, så i och med den här boken är jag halvvägs med den utmaningen – 6/12.

One thought on “You had me at hello”

Kommentera

