Liebster award tredje gången gillt

5d9e2-liebster2baward

Carolina läser hade också taggat mig, och vad passar väl bättre än att svara på en rad frågor en dag som idag? Som förut blir ingen taggad av mig..

1. Vad läser du nu?

Boken ”Taivaslaulu” av Pauliina Rauhala. Den handlar om en ung laestadiansk familj. Bokbabbel rekommenderade boken, och jag satte författaren på Boktolvan-utmaningen.
2. Vad läser du härnäst?

Det vete katten! Tyvärr är bloggkatten ute just nu så jag kan inte fråga honom heller..
3. Varför sitter du här och bloggar när du kunde suttit och läst en bok? (svaret ”duh! för att du har taggat mig förstås” räknas inte)

Jag sitter och undviker att betala räkningar.. Men om en liten stund ska jag nog sköta om månadens räkningar i nätbanken.
4. Jag är tv-analfabet. Vilken tv-serie tror du ändå kunde lyckas med konststycket att få mig att se minst en hel säsong?

Jag är också TV-analfabet. Så tipsen är varken originella eller moderna..  Prova Historieätarna. Eller någon av de första två säsongerna av doktor House.
5. Är du ljudbokslyssnare? Har du någon favorituppläsare?

Jag har börjat lyssna på ljudböcker den här våren. Hittills har jag gillat alla uppläsare, Jonas Gardell läste sin egen bok ”Jenny”, John Ajvide Lindqvist som läste sin bok ”Människohamn”, och Sharon Dyall som läste ”Nattönskningen” av Anne B Ragde.
6. Vilka Cheez-Doodles är godast?

..dom vanliga?
7. Har du gett någon en bok i present, men själv läst den före personen du gav den åt? (och vilken bok var det?)

Njaaääh. Jag gav ett recensionsexemplar åt min pappa i höstas, en bok som var mera hans stil, men jag tyckte jag borde recensera den när jag nu fått den som recex, så jag läste de faktiskt först. Och sen gav jag min mamma en bok i julklapp men sen lånade jag den bara någon vecka efter jul när den skulle läsas till ett bokcafé. Men mamma hade nog läst den då.
8. Om du sitter och läser och känner att nej, nej, nu håller jag på att somna, och jag vill inte slösa bort min dyrbara lästid med att sova i läsfåtöljen – vad gör du då?? (dvs handfasta tips mottages tacksamt)(”gå och lägg dig” är inte ett OK svar)(ehhh… obs! att jag frågar åt en vän)

Det är säkert sent eftersom du håller på att somna, så då är det ganska kyligt ute också. Gå ut en liten sväng. Man blir oerhört vaken av kall nattluft.
9. Varför är inte den här boken skriven än? Du längtar ju efter den?

Alltså, jag bor nära en stad som skulle göra sig PERFEKT som inramning till en mysdeckare. Jag väntar och väntar, men den finns inte än i varje fall.
10. Var i hemmet ligger din (eller dina…) att-läsa-högar? (Guldstjärna för foto.)

En hög, nej två, finns ovanför datorn i en hylla. Egentligen är det samma hög, men jag håller egna böcker och biblioteksböcker skilt. Annars hittar jag liksom inte biblioteksböckerna när dom ska returneras.
11. Finns det någon bok som du läste om, direkt efter att du hade läst ut den första gången? (menar verkligen gick från sista sidan till första utan att ens fundera över det kloka i detta)

Nej faktiskt inte. Men det händer att jag läser om böcker. Bara ganska sällan för det finns så många nya att läsa.

2 thoughts on “Liebster award tredje gången gillt”

Kommentera

