Bokbloggsjerka moderna klassiker

Vi har byggt terrass framför sommarstugan hela dagen. Till all lycka hade vi uppehåll och ibland riktigt vackert solsken. Nu till kvällen (natten) ska jag delta i bokbloggsjerkan, tänkte jag. Följ länken till Annika och se vad andra svarar på veckans fråga. Och frågan är:

Vilka moderna böcker tror du kommer att räknas som klassiker om hundra år?

Jag tror att någon av Margaret Atwoods böcker blir en klassiker. Kanske ”Oryx och Crake ”, kanske någon annan av hennes böcker.

Sofi Oksanens ”Utrensning” har också en möjlighet att bli en klassiker. Den är hennes hittills bästa bok, jag tror inte någon av hennes andra böcker når klassikerstatus. Men hon kan ju skriva en ny bok som till och med blir bättre än ”Utrensning” i framtiden.

 

 

 

 

 

 

14 thoughts on “Bokbloggsjerka moderna klassiker”

  1. Oryx och Crake skulle jag också kunna tänka mig. Utrensning borde jag nog läsa, för att kolla om det stämmer om inte annat!😉

  2. Margaret Atwood var populär denna vecka🙂 Jag vill så gärna läsa henne!

    Utrensning har jag läst och gillat skarpt, och jag håller med om att det kan bli en klassiker🙂

Kommentera

