Lyssnat: Nattönskningen

Nattönskningen

Vilken bok? Nattönskningen av Anne B Ragde.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Det handlar om Ingunn. Som har en fri syn på sex och inga höga tankar om män. Vilket resulterar i en ganska stor mängd tillfälliga förbindelser. Och det är så hon vill ha det. Ingunn har det åtminstone bättre än arbetskamraterna på tidningen där hon jobbar som musikjournalist. Fast så får hon för sig att hon behöver träna. Och då träffar hon en hund, en flicka och en man. Och ingen av dem är enkla att glömma.

Vad tycker jag? Det är ju absolut en förströelse under långa bilresor att höra på Ingunns sex- och kärleksliv. Möjligen var det en aning svårt att koppla om från vilda nätter på bilstereon till inte så vilda seminarier där jag skulle presentera min uppsats, då. Men det är sånt man får ta. Jag börjar bli riktigt förtjust i det här med ljudböcker.

6 thoughts on “Lyssnat: Nattönskningen”

  1. Läste Nattönskningen för nåt år sedan och visst var den en trevlig förströelse. Ljudböcker gillar jag också, faktiskt så mycket att de helt börjat ta över mitt läsande och jag nu går på ljudboks-detox.🙂

Kommentera

