Boken jag skulle spara som belöning

Jag hade en fin plan. Jag fick ett recensionsex av en bok jag verkligen ville läsa. Jag skulle spara boken tills jag skrivit min uppsats klart, så att jag skulle ha en morot att verkligen jobba på med fart och bli klar.

Alla förstår ju hur det gick. En morgon när det kändes trögt att skriva, det var dåligt väder och diverse andra ursäkter, slukade jag den här boken.

Stephanie Perkins Anna och den franska kyssen

Vilken bok? Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins.

Var har jag fått tag på den? Recensionsexemplar från Modernista, tack så mycket!

Vad handlar boken om? Anna bor i Atlanta. Hon har en bra bästis, hon jobbar extra på en biograf, det verkar bli något med en av kollegerna och hon ser så där allmänt fram emot att börja på sitt sista skolår. När hennes pappa släpper en bomb: Anna ska gå det sista året i en skola i Paris. DET hörde inte alls till Annas planer.

Vad tycker jag? Det är svårt att hitta en bok som passade min sinnesstämning bättre vid tillfället när jag läste den.. Lätt- och snabbläst, en smula kärlek, dessutom rätt trasslig kärlek, trevliga huvudpersoner, mental förflyttning till Paris, internatskola.. Ni ser vart jag är på väg. Det här är definitivt en av de bättre skolochkärlekshistorierna. Rekommenderas för sträckläsning.

2 thoughts on “Boken jag skulle spara som belöning”

Kommentera

