Den unga eliten

Marie Lu Den unga eliten

Vilken bok? Den unga eliten av Marie Lu.

Var har jag fått tag på den? Recex från Modernista, tackar så mycket!

Vad handlar boken om? Världen drabbades av en epidemi. Somliga som överlevde blev märkta på olika sätt. De fick olika förmågor. Eller som Adelina vars hår blev silverfärgat, och som miste ett öga, men som inte verkar ha någon förmåga. Nu börjar man bli rädd för de drabbades förmågor och tillfångata dem. Också Adelina blir tillfångatagen, men befrias av Den Unga Eliten, en grupp av drabbade som tänker störta kungen.

Vad tycker jag? Jag läste den här boken med sådan fart att det mera handlade om att inhalera den än om att läsa. Den här blev alltså läst som förströelse under mitt uppsatsskrivande. Det handlar väl sist och slutligen om en ganska normal YA fantasybok, hemliga sällskap, konspirationer och att inte passa in. Det är ganska klart att det kommer en fortsättning. Ska jag gissa att det blir en trilogi?

One thought on “Den unga eliten”

Kommentera

