Inte helt perfekt

The (Im)Perfect Girlfriend by Lucy-Anne…

Vilken bok? Inte helt perfekt av Lucy-Anne Holmes.

Var har jag fått tag på den? Hittad på loppis.

Vad handlar boken om? Det här är egentligen en uppföljare. Den första boken heter ”50 sätt att träffa den rätte”. Och det här handlar om det där ”leva lycklig i alla sina dagar”, eller vad som kan hända sen man träffat den rätte. Alla inser ju att det blir komplikationer. Lägg till det några minnesvärda teateruppträdanden huvudpersonen har, som bönstjälk till exempel, och hur det känns att få reda på att ens pojkvän har kvar ett foto på sin ex i en lättklädd yogapose, till exempel, så vet du ganska bra hurudan bok det här är.

Vad tycker jag? Jag har inte läst den första boken. Det är ju inte alldeles ovanligt, ibland tycker jag att jag står över sånt där som att läsa böcker i rätt ordning (rättare sagt, det är sällan jag lyckas läsa en serie i ordning). Men det stör mig inte nämnvärt, jag har läst tillräckligt av böcker av typen rolig tjej träffar den rätte för att jag ganska precis kan räkna ut vad den boken handlade om. Uppföljaren är inte heller unik på något sätt. Men flera fniss och en trevlig förströelse från uppsatsskrivandet bjuder den på. Snabbslukad var den också, alltid en fördel när man har mycket annat för sig.

Kommentera

