Omslagsonsdag: fåglar

Fåglar idag. Hmm. Jag har en känsla av att det blir ett spretigt inlägg igen. CRM Nilsson är värd denna vecka.

Birds Without Wings by Louis de…Svarta korpar över Villette by Ingrid…Löwensköldska ringen och Charlotte…Anna är online : thriller by Stefan…Udda verklighet by Nene OrmesLone Eagle by Danielle Steel

Sen fanns det en bok jag väldigt gärna hade haft med i den här samlingen, men min version har faktiskt inga fåglar på omslaget. Den här alltså:

The Wind-Up Bird Chronicle: A Novel by…

Haha, nu är den med i alla fall!

Men annars, mest hotfulla fåglar. Det är faktiskt bara den första boken, (det är en bok av författaren som skrev ”Kapten Corellis mandolin”, du ser alldeles rätt) och den tredje boken, Selma Lagerlöfboken, där fågeln inte representerar något avlägset och mer eller mindre hotfullt.

En liten kommentar om Danielle Steel. Damen har skrivit 93 böcker, enligt sin hemsida. Det är ganska många.

Och sen, inspirerad av gårdagens inlägg där ”en bok från ett nordiskt land” blev Johanna Sinisalos ”Bara sedan solen sjunkit”, kommer här en annan av hennes böcker som översatts till engelska, ”Birdbrain”. Men jag hade fel igår när jag sa att det är bara två av hennes böcker som översatts till engelska. Det är åtminstone en till, ”Blood of angels”/”Enkelten verta”. Den borde jag säkert läsa.

Vackrast? Om man är osäker, ska man alltid svara Selma Lagerlöf. En regel lika självklar som ”Be yourself. Unless you can be a unicorn, then always be a unicorn”. Jag tror jag svarar Selma nu också.

7 thoughts on “Omslagsonsdag: fåglar”

Kommentera

