Motionär Pepparkaka firar födelsedag! Eller Detta Har Hänt, och Detta Kommer Att Hända

Jaja. Det blev inte så mycket med det där motionerandet den här veckan. Två promenader, visserligen rätt långa, men ändå. Men jag har sjukt lite kvar att redigera i min uppsats, det är egentligen bara källhänvisningarna och källförteckningen som ska snyggas till lite. Tur det i och för sig, för deadlinen är imorgon klockan 16. Mitt alster blir inlämnat, vad jag än tycker om det då. Och det ska bli så skönt att slippa den där textmassan!

school-clipart-3-tn

Jag har dessutom födelsedag idag. Känns ju lite så där att fira med att sitta som klistrad vid datorn, men så är det bara. Jag får väl fira imorgon. Jag blev i alla fall väckt med sång imorse, och fick redan tidigare en present av den där kompisen som brukar ge mig böcker. En litterär bakbok- passar mig sällsynt bra!

Och nu följer ett Stort Avslöjande! Jag läser ju lite informationsförvaltning på distans. Det som man ska läsa om man vill bli bibliotekarie. Vilket jag kan tänkas bli, om ett till två år ungefär, bara jag orkar hålla på. Men nu ska jag på praktik! Det Pålitliga Lokala Biblioteket blir eventuellt en smula mindre pålitligt, för jag ska släppas lös bland hyllorna där! Jag är så lycklig! Och tacksam också för att dom tar emot mig som deltidspraktikant så att jag kan behålla mitt nuvarande jobb! Det innebär nu alltså att jag ska jobba varje dag för första gången sen 2012.. känns lite pirrigt det där.

Och dessutom- alla som på något sätt befinner sig i området inbjuds till damkörskonsert nu på lördag kl 18 i Kristinestad, och sen torsdagen den 23.4 klockan 19 blir det konsert med ett ungt band i samma stad (pepparkakspojkarna är en del av bandet!). Det händer så mycket kul just nu så jag nästan spricker av glädje!

Kommentera

