En smakbit ur min påskdeckare!

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Det är påsk, och söndag. Det har blivit så att jag faktiskt läser en deckare denna påsk, så kanske jag undermedvetet har satsat på påskekrim detta år!

Jag ska dela med mig en smakbit, liksom så många söndagar förr. Mer smakbitar finns hos norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten (läser alla från Norge deckare nu? Det ska bli spännande att se!)

Jag läser ”Lång väg hem” av Eva Dolan.

Eva Dolan Lång väg hem

s 177.

De andra runt omkring honom höll blicken sänkt. Han var märkt nu och de ville inte få samma fläck på sig.
Den skallige kunde ha knuffat ner honom i den våta betongen och tryckt ner honom med rakan så att han drunknade och ingen skulle ha hjälpt honom. Han skulle ha dött osörjd, bland främlingar.
Det kunde hända imorgon. Eller i övermorgon.
Han måste bort.

Hoppas alla har en fin påsk! Vi har inlett sommarstugesäsongen och bor i stugan denna påsk, och det har varit fina soliga dagar.

40 thoughts on “En smakbit ur min påskdeckare!”

  1. Påskekrim er en stor greie i Norge! Selv leser jeg krim bare hvis jeg får betalt for det, hehe😉

    Deilig med en helg på hytta når det er så deilig vær som nå🙂

Kommentera

