Påsk

bunny-pictures-4

Så här skrev Viola Renvall i en gästbok i påsktider:

Snösmältningsdagar i april

Snösmältningsdagar i april
Vid påskens tid
Jag flydde från min vardagsplikt
Till denna frid.

Hopkurad i mitt rum jag satt
Och skrev och skrev —
Men fråga ej vad resultat
Av detta blev.

Det är en hemlighet ännu —
för mig också —
Men för att jag haft härligt här
Jag hjärtligt tacka må!

Jag hoppas jag också ska kunna gömma mig och skriva en del. Det börjar bli få dagar kvar till deadline. Men påskledigheten börjar med gäster, och lite födelsedagsfirande för min man.

Vi tänker också tillbringa större delen av påsken i sommarstugan, årets premiär! Så här såg påskfirandet i stugan ut ifjol:

10296962_1464980110402310_962179470_n

Kommentera

