Ulrikas bok

Vilken bok? Ulrikas bok av Maria Gustavsdotter.

Var har jag fått tag på den? Lånad från bibliotek.

Vad handlar boken om? Tre ungdomar genomför det som de tycker är ett skämt. Men skämtet får oanade konsekvenser och resultatet blir tre ungdomar som tappar fotfästet, mer eller mindre genom egen förskyllan. Och alla landar på oväntade ställen.

Vad tycker jag? Jag är ju bara så förtjust i Maria Gustavsdotters historiska böcker, oavsett vilken tidsperiod det rör sig om. Här är det Sveriges/Danmarks 1600-tal, en tidsperiod jag inte läst så väldigt mycket om. Och jag gillar precis lika mycket som jag brukar, och väntar ivrigt på att få tag på fortsättningen om prästdöttrarna från Orust.

2 thoughts on “Ulrikas bok”

Kommentera

