En smakbit ur: och sen Paulette

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Våren vi hade är helt försvunnen  idag, det kommer till och med lite snö. Också den här söndagen blir det en smakbit ur det jag läser. Mera smakbitar hittar ni hos Flukten fra virkeligheten.

Jag läser just nu en av böckerna jag bytte till mig då jag var på bokbytarkväll förra veckan.

s 67

Framför dörren hemma hos Marceline vågar han inte knacka på. Han upprepar för sig själv vad han ska säga. Det gäller att hitta rätt anslag. Ord som passar. Det är knivigt. Alltså..- God dag, madame Marceline. Det är jag igen, Ferdinand. Jag är tillbaka för att säga att jag har grubblat hela natten, jag har vridit och vänt på saker och ting, vägt, analyserat och knådat allt, och ärligt talat, jag säger det utan pardon, ni kan inte stanna kvar i det här huset. Med tanke på vilket skick det är i är det farligt.

Ferdinand är en äldre man som lever ensam på en stor gård sedan sonen med familj flytta därifrån. Hans granne Marceline bor i ett hus som är i rätt dåligt skick, och efter en storm håller taket på att rasa in. Här håller Ferdinand just på att försöka föreslå att Marceline ska flytta in hos honom.

36 thoughts on “En smakbit ur: och sen Paulette”

  1. Jeg er veldig glad det ikke snør i dag. Her har vi ”bare” regn. Jeg tenkte jeg skulle gå en liten tur i dag, men det ser ut som det bare blir innevær🙂

Kommentera

