Ljudboken Jenny.

Jag har lyssnat på ljudbok nummer två i mitt vuxna liv.

Jenny by Jonas Gardell

Vilken bok? Jenny av Jonas Gardell.

Var har jag fått tag på den? Lånad på biblioteket.

Vad handlar boken om? Tjugofem år efteråt försöker Juha Lindström få reda på vad som hände Jenny den fredagkvällen i nian när Juha inte var med. Om barndomen man aldrig får göra om.

Vad tycker jag? Det är både en sorglig och grym historia. Men osannolik? Nej, tyvärr inte. Tyvärr är det en ganska klar syn på mobbning och på den som räknas och den som inte gör det i den här boken.

Nu räckte inte boken till för hela bilresan jag gjorde denna gång. Så det behöver jag också ta i beaktande, när det blir dags för nästa ljudbok. För det blir absolut en till, jag tycker det är jättebra att få lyssna på en bok i bilen, om någon annan kör har jag ändå brukat läsa för mig själv.

2 thoughts on “Ljudboken Jenny.”

  1. Jag älskar ljudböcker! Lyssnar en stund varje kväll och åker jag tåg eller buss lyssnar jag hellre än läser. Kul att du också hittat till ljudböckernas värld!

Kommentera

