En smakbit ur: Den röda pyramiden

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Hos bloggen Flukten fra virkeligheten får man varje söndag reda på vad bokbloggare i hela Norden läser.

Jag, till exempel, läser den här:

Rick Riordan Den röda pyramiden

Den röda pyramiden av Rick Riordan.

Jag har fått boken som överrasknings-recensionsexemplar, och jag blev riktigt glad, av två anledningar: 1. Jag läser massor av ungdomsböcker denna vår. 2. Den äldre pepparkakspojken har läst böcker av samma författare och gillat förr, så han vill också läsa den här.

Smakbiten kommer från s. 46.

Jag ska ställa allt till rätta, hade pappa sagt, med den där skuldmedvetna blicken som han ofta ger mig.
Där misslyckades du ordentligt, pappa.
Hur tänkte han? Jag ville tro att det bara varit en hemsk dröm: de glödande hieroglyferna, ormkäppen, kistan. Sånt händer bara inte. Men jag visste bättre. Jag skulle aldrig kunna drömma ihop något lika skräckinjagande som den där eldmannens ansikte när han vände sig mot oss.

Och här skiner solen över oss alla idag!

37 thoughts on “En smakbit ur: Den röda pyramiden”

  1. Jeg har lest den første serien av Rick Riordan, men jeg har en nevø som sier jeg også må lese denne. Så da gjør jeg kanskje det🙂

Kommentera

