Nyckeln

Nyckeln by Mats Strandberg

Vilken bok? Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Var har jag fått tag på den? Jag fortsätter min framfart i bibliotekets ungdomshylla.

Vad handlar boken om? Ska det bli apokalyps eller inte i Engelsfors? De Utvalda är ju inte direkt en komplett samling, så hur ska de lyckas stoppa demonerna? Om Mönsterboken visar att Rådets cirkel istället kommer att lyckas bättre, vem ska man då vara lojal med?

Vad tycker jag? Det är snabb och bra läsning. Som en ungdomsbok ska vara. Men litegrann tycker jag att det här bara var en summering av de tidigare händelserna i bok ett och två, och sen sånt som måste vara där, apokalypsen till exempel. Eventuellt börjar mitt humör skifta till någon anna slags böcker. Det är i och för sig inte så bra, en månads ganska intensivt skrivjobb återstår ännu, och då ska jag nog inte syssla med så mycket annat än snabbläst.. poesi kanske?

Kommentera

