En mörk och förvriden flod

Sharon Bolton En mörk och förvriden flod

Vilken bok? En mörk och förvriden flod av Sharon Bolton.

Var har jag fått tag på den? Ett recensionsexemplar av Modernista, tack så mycket!

Vad handlar boken om? Lacey Flint har lämnat ett jobb som kriminalpolis, och sysslar nu med att vara flodpolis på Themsen. Hon bor också på floden, i en husbåt. Men ni vet hur det är, poliser i böcker ska inte försöka ta det lugnt på något sätt, det börjar dyka upp döda tjejer ur floden och Lacey blir mer och mer inblandad i utredningen.

Vad tycker jag? Det ger ju nog en viss mersmak. Så eventuellt söker jag upp de tre tidigare böckerna i serien. Det var ju annars rätt länge sen jag dök in i en serie i mitten, så där, man skulle nästan ha kunnat tro att den vanan övergett mig. Den passade perfekt att läsa på kvällarna efter diverse skidäventyr, tillräckligt för att hålla intresset uppe men inte så komplicerat. Folk har dött och dör. Folk har hemligheter. I slutet får dom tag på mördaren. Huvudpersonen har lite trassliga relationer.

Kommentera

