Bokbloggsjerka dedikeringar

Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?

Där ser ni veckans fundering i Annikas bokbloggsjerka.

Det finns ju ett enkelt svar. Jo jag läser dom (jag läser ju allt som står överallt, mjölkpaket, smöraskar, allt) men nej, jag minns dom inte.

Men här kommer en bra i alla fall.

Anansi Boys by Neil Gaiman

Neil Gaiman, ‘Anansi Boys’:

You know how it is. You pick up a book, flip to the dedication, and find that, once again, the author has dedicated a book to someone else and not to you.

Not this time.

Because we haven’t yet met/have only a glancing acquaintance/are just crazy about each other/haven’t seen each other in much too long/are in some way related/will never meet, but will, I trust, despite that, always think fondly of each other….

This one’s for you.

With you know what, and you probably know why.

Trevligt att jag har åtminstone en bok som är dedikerad till mig.

30 thoughts on “Bokbloggsjerka dedikeringar”

  1. Den var ju jättebra! Vad roligt att ha en bok dedikerad till sig🙂 Jag brukar ofta läsa dedikeringarna, men det är sällan jag kommer ihåg dem.

Kommentera

