Vintervålnader

Vintervålnader (pocket)

Vilken bok? Vintervålnader av Kate Mosse.

Var har jag fått tag på den? Köpt i någon mataffär i förbifarten för många år sen.

Vad handlar boken om? Freddie Watson hade en bror, men han försvann i strid i Frankrike i första världskriget. Freddie klarar inte riktigt av det, utan har ett och annat sammanbrott. I boken befinner han sig på bilresa i Pyreneerna när han råkar ut för en bilolycka och hamnar till en liten by där allt kanske inte är som det verkar.

Vad tycker jag? Jag var rätt förtjust i ”Labyrinten”-boken. Så därför plockade jag upp den här, som också utspelar sig i Languedoc. Men det finns nog en orsak till att jag inte lyckats få den läst innan nu. Det är en rätt tunn historia, med lite spöken och lite historia, och där stannar den. Det skulle alltså till en färjeresa innan jag lyckades läsa ut den, hur kort den än är.

Utmaningar: Till min förtjusning ser jag att boken kom ut i Sverige år 2011. Då passar den till Kaosutmaningen, ju! 11/20 lästa.

Kommentera

