Tisdagsutmaning fantasy!

Jag är ju en rätt stor vän av fantasy. Trots det så finns det massor av böcker jag inte läst. Game of thrones, till exempel tror jag att skulle gilla, men det känns lite överväldigande att börja på… Men jag ska delta i Kulturkollos tisdagsutmaning den här veckan, när de handlar om fantasy.

Vilken fiktiv plats vill jag besöka? Här blir det faktiskt ett lån från scifi-genren. Jag skulle vilja besöka restaurangen vid slutet av universum, någon gång. Ni vet från Douglas Adams’ bok. Maten lät intressant, och underhållningen är ju oöverträffad. Vilket magisk varelse skulle du vilja ha som husdjur? Det vet jag precis. Jag är ju förtjust i katter- så jag skulle vilja ha Mästerkatten i stövlar. En påhittig katt och jag, vi skulle nog komma bra överens.

Och sen, en egen trollformel. Just nu skulle jag ha stor nytta av en troll formel som skulle förbättra mina slalomkunskaper. Så här låter den: Atomicius Völkl Fischerinus offpistus. Anti-lavinum!

6 thoughts on “Tisdagsutmaning fantasy!”

Kommentera

