Saker man borde gjort

Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,
går och tänker på allt det där man borde.
Det finns så mycket saker jag skulle sagt och gjort
och det är så väldigt lite jag gjorde.

(ur Höstvisa)

Det finns ju saker man borde gjort. Idag tycker jag att jag borde ha bekantat mig med Stella Parland innan hon dog (hon dog igår, 40 år ung). Barndikter som jämfördes med Lennart Hellsings? En bok som heter ”Delirium- Romanen om en hund”? Hon borde ha dykt upp på min radar innan hon dog..

Sov i nattens gräshoppssång

ljuvt i farmors skokartong

Liksom solen krupit hop

i sin mjuka mullvadsgrop,

somnar du

Parland Stella9789515235688Katastrofer och strofer om slummer och stoj

Och i ett drastiskt antiklimax, så borde jag ha motionerat mera den här veckan också. Min förklaring är att jag inte alls mådde bra där några dagar i förra veckan. Förklaring, inte ursäkt.

fredag 3,1 km promenad på löpmattan
söndag 2,8 km skidtur
måndag 1,5 km jogging på löpmattan.

Dessutom borde jag jobba mer disciplinerat med mina studier. Håhåjaja.

1533725_10152012742933197_1294803745_n

Det finns inte mycket att göra åt saken så här i efterhand. Ta en tur till biblioteket och lokalisera böcker av Stella Parland. Ta nya tag, med motion och studier.

Saker jag trots allt gjorde: jag kom ihåg att förnya lånen i tid på de böcker jag lånade till studierna. Måste komma ihåg att Arga Bibliotekstanten kommer och tar mig annars..

Arga bibliotekstantens foto.

Kommentera

