Det här var januari

Läst i januari:

Eld- Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Libriomancer – Jim C Hines
Nordkorea: nio år på flykt från helvetet av Eunsun Kim
Rubinröd-Kerstin Gier
The Chessmen av Peter May
The magic Toyshop av Angela Carter
Kvinnor och äppelträd av Moa Martinson
Bridget Jones. Mad about the boy av Helen Fielding
Stad av glas av Cassandra Clare
Kun enkelit katsovat muualle av Salla Simukka
Affair av Amanda Quick

Det blir elva böcker, 6 på svenska, 4 på engelska och 1 på finska. Ganska stark inledning på året. Här finns dock en trend som jag tror kommer att hålla i sig våren ut: Det är inga långa böcker, många är YA och det kommer att förekomma romance. Jag har nämligen en del studier denna vår, så när jag läser finns det en viss risk att det blir sånt som går snabbt att läsa och som inte kräver att jag tänker så mycket.

Lånade böcker: 6 st. Böcker jag fått: 2 st. Via Bookmooch: 1. Köpta: 2 st

Månadens utmaningar: Läst böcker av tre författare som jag satte i min Boktolva, nämligen Moa Martinson, Angela Carter och Jim C Hines.
Läst 8/20 böcker till Kaosutmaningen 2015.
Kryssat av Nordkorea till min FN-utmaning.

En fin månad med tanke på utmaningarna också.

Kommentera

