Kulturtant på filmfestival

Ni vet det där stora området inom kulturen som utgörs av rörliga bilder? Filmer, TV-serier, andra TV-program? Det där som är mitt stora svarta hål när det gäller kultur.. Men, som en sann blivande kulturtant har jag nu varit på filmfestival!

I den lilla staden där jag bor (okej, jag bor ju i en by en bit ifrån, men ändå..) ordnas filmfestivalen Exist denna helg! Först film, och sen samtal om filmerna. Så jag och en kompis for och tittade på en av filmerna igår kväll.

”Hundra steg från Bombay till Paris”, regi Lasse Hallström. En ganska söt film om två restauranger på en liten ort i Frankrike, på varsin sida av samma gata till och med. Den ena har en Michelinstjärna och vill ha två, den andra är en indisk restaurang som startas av en stor indisk familj. Men oj så hungriga vi blev, både min kompis och jag, det hade absolut suttit med en brakmiddag på restaurang efteråt- vi får planera bättre nästa gång! Och jo, filmen rekommenderas för alla matglada personer i behov av att se lite romantik.

Vägen mot att bli en riktig kulturtant fortsätter.

Kommentera

