Omslagsonsdag: blått (och motionär Pepparkaka)

Tänk om jag skulle delta i Bokpotatens omslagsonsdag idag. Temat är blått, det borde ju gå att hitta blåa böcker.

PopCo by Scarlett ThomasThe 2 1/2 Pillars of Wisdom (The Von…The Lifeboat by Charlotte RoganNot Before Sundown by Johanna SinisaloThe Paid Companion by Amanda QuickHere Be Dragons by Sharon Kay PenmanA Christmas Journey by Anne PerryMellom sommerens lengsel og vinterens kulde…Labyrinth by Kate MosseThe Ask and the Answer: Chaos Walking: Book…Bitter Chocolate by Lesley LokkoHard Day's Knight by Katie MacAlisterBlue-Eyed Devil by Lisa Kleypas

Det blir en försvarlig samling blåa böcker. Så som jag gör omslagsonsdagen, så är det fråga om böcker jag har och/eller har läst, men det kan man ju göra som man vill. Jag tycker egentligen alla omslagen är fina den här veckan, för blå är en av mina favoritfärger. Näst efter lila. (Och jo, det föll sig så att jag läste Leif GW Perssons bok på norska..)

Nå. Motionen då. Jag har kommit till det skedet att det känns helt okej att motionera varannan dag, ungefär. Men jag har så himla svårt att få till någon slags motion VARJE dag, och det är ju faktiskt det som är mitt mål.

torsdag: 2,1 km promenad på löpmatta
lördag: skidat c 2 km
söndag: 1,6 km jogg+promenad på löpmattan
tisdag: 1,9 km på löpmatta, jogg+promenad

10 thoughts on “Omslagsonsdag: blått (och motionär Pepparkaka)”

Kommentera

