Bokbloggarnas litteraturpris

Har du röstat? Tänker du rösta? Tänker du ta de nominerade till bokbloggarnas litteraturpris som läslista? Har du redan läst alla på listan?

En mörderska bland oss av Hannah Kent (Massolit)
Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson (Brombergs)
En enda natt av Simona Ahrnstedt (Forum)
Eleanor & Park av Rainbow Rowell (Berghs)
Röd som blod av Salla Simukka (Rabén & Sjögren)
Beckomberga: ode till min familj av Sara Stridsberg (Albert Bonniers förlag)
Världens viktigaste kyss av David Levithan (Gilla Böcker)
Onanisterna av Patrik Lundberg (Rabén & Sjögren)
Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart (Lavender Lit)
Liv till varje pris av Kristina Sandberg (Norstedts)
Kanske ihop av Johanna Lindbäck (Lilla Piratförlaget)

Du får rösta om du har en bokblogg, fram till 22 januari, mer info här.

Jag har bara läst två av de nominerade böckerna, Simona Ahrnstedts bok och Majgull Axelssons bok. Båda var bra. Det betyder väl i sin tur att läslistan förlängdes med de övriga..

4 thoughts on “Bokbloggarnas litteraturpris”

  1. Miriam och Onanisterna har jag läst. Började på Ahrnstedts bok också men det var inte min genre. Jag är inte så sugen på någon av de andra nominerade faktiskt. En av anledningarna är att det är många ungdomsböcker nominerade och jag läser inte så mycket ungdom/YA.

    1. Jag läser nog ungdomsböcker utan samvetsbetänkligheter, och får jag betänkligheter så intalar jag mig att jag som en god mor undersöker lämplig litteratur för mina barn.. (he he)

Kommentera

