Stad av glas

The Mortal Instruments 3: City of Glass by…

Vilken bok? Stad av glas av Cassandra Clare.

Var har jag fått tag på den? Lånad från lokalbiblioteket.

Vad handlar boken om? Huvudpersonen Clarys farsa fortsätter att försöka ta kål på allt och alla. Nu jagar han en Spegel. Samtidigt försöker Clary och hennes vänner få tag på en besvärjelsebok. Det här äger rum i landet Idris, Skuggjägarnas mytiska hemland.

Vad tycker jag? Boken är vad den ger sig ut för att vara, fantasy för ungdomar (eller tanter som jag, då). Serien fortsätter och jag har ett dilemma: jag gillar var Clary och Jace är just nu. Kommer dom att trassla till det riktigt ordentligt i de följande böckerna (jo, vi är ihop, nej vi är inte ihop osv i all oändlighet) så tror jag inte att jag orkar med det. Men om det fortfarande finns vettiga händelser utöver det romantiska spåret, och eventuella romantiska förvecklingar händer åt någon annan, då skulle jag gärna läsa vidare. Någon som vet?

2 thoughts on “Stad av glas”

Kommentera

