Lesbisk romantik på finska

Kun enkelit katsovat muualle by Salla…

Vilken bok? Kun enkelit katsovat muualle av Salla Simukka.

Var har jag fått tag på den? Från Bookmooch.

Vad handlar boken om? Att vara ung tjej och bli kär i en tjej-klasskamrat.

Vad tycker jag? En söt liten bok, som lyckligtvis inte alls handlar om ”jag tror jag är gay, vad ska jag ta mig till” utan mer är på stadiet ”jag är lesbisk och okej med det, men hur ska jag våga ta reda på om hon jag är kär i vill vara kompis eller något mer när jag är så blyg?”

Nå, nu har jag en slags uppfattning om Salla Simukka, efter två böcker av henne, nu återstår att lokalisera böckerna i den där serien jag EGENTLIGEN ville läsa av henne. Och den här boken passar ju in till Kaosutmaningen 2015 också, en bok med hbtq-huvudperson. 2/35 läst till den utmaningen (ja, eller, alltså, listan är på 35, men man klarar utmaningen genom att läsa 20 böcker.)

Kommentera

