En smakbit ur: Kvinnor och äppelträd

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Flukten fra virkeligheten samlar igen smakbitar ur veckans läsning. Så är du nyfiken på vad bokbloggare läser idag, följ länken!

Jag håller på och förbereder mig till Kulturkollos bokcirkel på facebook, alltså läser jag Moa Martinsons ”Kvinnor och äppelträd” just nu. Bokcirkeln börjar imorgon och det ser jag fram emot! Så här ser min bok ut, den kom ut 1973:

moa

Smakbit från sidan 126:

-Har du läst allt det här? frågar Ellen och stiger in i kammaren som doftar av enris och björklöv från en jättekvast som placerats i den stötkärna som utgör hörnmöbeln.
-Ja visst, alltihop, det är inte så mycket som det ser ut. Tycker du om att läsa?
-Ja-a, berättelser förstås, men jag har inte tid.

Så här långt tycker jag att boken påminner lite om böckerna om Bricken av Vibeke Olsson.

34 thoughts on “En smakbit ur: Kvinnor och äppelträd”

  1. Boksirkel, eller lesesirkel som vi sier i Norge er en fin ting. Jeg er ”bare” med i en nå, men det er stadige tilbud på andre blogger🙂 Ønsker deg en fin kveld!

  2. Jag funderade på att vara med i den här bokcirkeln men har ett lite pressat schema just nu så jag avstod. Jag har faktiskt aldrig läst Moa men planerar göra så någon gång så klart!

Kommentera

