Läst i december

Känns ju sådär att börja det nya året med att tala om vad jag läste ifjol. Men hursomhelst, med ryggen mot framtiden, det är väl jag det.

I december läste jag:

A Christmas beginning- Anne Perry
A Christmas guest- Anne Perry
A Christmas secret- Anne Perry
The rats – James Herbert
Maresi-Maria Turtschaninoff
Dear life- Alice Munro
Seduction- Amanda Quick
A Christmas journey – Anne Perry
Spill- Sigrid Combüchen
Den mörka staden – Carrie Ryan
No one gets out alive- Adam Nevill

Egentligen bara bra läsning denna månad. De två böckerna jag vann i Halloweentävlingen, ”The rats” och ”No one gets out alive”, rekommenderas verkligen åt sådana som gillar att bli lite rädda och/eller äcklade av böcker dom läser. Om du gillar fantasy men fortfarande inte upptäckt Maria Turtschaninoffs böcker, så har du ett solitt lästips i hennes böcker. ”Spill” blev jag rätt förtjust i, men åsikterna om boken verkade vara delade bland bokbloggare överlag. Carrie Ryans serie är en av de bättre ungdomsdystopierna. Och vill man läsa en nobelpristagare så är nog Alice Munro en av de lättare att ge sig på.

Kommentera

