#Blogg24: 21 december och en smakbit ur Maresi

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Också denna söndag, den fjärde advent, deltar jag i Flukten fra virkelighetens söndagsnöje och delar en bit ur boken jag läser. Fast idag är det en bok som jag redan läst ut, jag tyckte bara att det här var en bok jag ville dela en smakbit ur.

9789515234711

Maresi av Maria Turtscaninoff. Det finns en ö med ett kloster där bara kvinnor får bo. Världen runt klostret är inte alltid en säker plats för en flicka eller kvinna. När Jai kommer till ön tar hon med sig faran.. och smakbiten kommer från bokens första sida.

Jag är ingen berättare. Inte än. Men om jag väntar tills jag blir det, tills jag kan nedteckna vad som skedde så som det borde berättas, kommer jag att ha glömt. Så jag skriver ner mina minnen nu, medan allt fortfarande står tydligt och klart framför mig. Det är ingen lång tid som gått, endast en vår. Också det jag gärna skulle glömma är i färskt minne.

24 thoughts on “#Blogg24: 21 december och en smakbit ur Maresi”

Kommentera

