#Blogg24: 20 december, en Nobelpristagare.

Dear Life by Alice Munro

Vilken bok? Dear Life av Alice Munro.

Var har jag fått tag på den? Mitt lokalbibliotek.

Vad handlar boken om? Det är ju rätt många olika saker förstås, i och med att det är en novellsamling. Fast i stort sett några av de udda existenserna i livet, och de stora och små saker som kan avgöra ett helt liv och en hel framtid.

Vad tycker jag? Alice Munro har en tydlig stil. Med vilket jag menar att novellerna årminstone i den här samlingen, var ganska lika varandra, och det var en fördel för mig att läsa en novell, och sen ta en paus och läsa annat emellan. När jag inte gjorde det ville dom lite flyta ihop. Annars var det ju intressanta personligheter i novellerna.

Nu har jag så läst en bok av en Nobelpristagare i år, vilket gör att i Kaosutmaningen 2.0 har jag läst 34/40 böcker. Det verkar osannolikt att jag kommer att läsa någon mer som passar in här, så det bör bli slutresultatet. Avklarad har den ju varit länge, men lite kul hade det varit att få 40/40. När jag försöker fundera på teman och utmaningar till nästa år, blir det än så länge bara tomt i skallen. Det ger sig säkert, men har någon bra förslag får ni gärna tipsa!

3 thoughts on “#Blogg24: 20 december, en Nobelpristagare.”

Kommentera

