Adam Nevill: No one gets out alive

Vilken bok? No one gets out alive av Adam Nevill.

Var har jag fått tag på den? Jag vann den i en Halloweentävling på http://www.bookclubforum.co.uk, tillsammans med en bunt andra böcker. Om dom är ens hälften så skrämmande som den här så var det VERKLIGEN Halloweenböcker jag vann.

Vad handlar boken om? Stephanie har haft lite otur i livet. Så hon är rätt pank och blir ganska glad när hon ser en lapp i ett butiksfönster om ett billigt hyresrum. Men sova, nej det får Stephanie inte alls. Fast spökena håller sig inte bara till natten, dom syns när dom behagar. När Stephanie får två levande grannar blir hon rätt glad först. Men småningom går det upp för Stephanie att deras yrke inte är något hon vill prova på. Om inte hyresvärden tvingar henne, förstås. Sista delen av boken handlar om Stephanie som bytt namn och försöker fly händelserna i det ödesdigra hyreshuset. Men kan hon det?

Vad tycker jag? Som ni kanske läste i smakbiten förra söndagen, så har det gått rätt långsamt för mig att läsa den här boken- och det av den orsaken att jag absolut inte vågat läsa den här boken när jag varit ensam. Full belysning och hela familjen sysselsatt med högljudda saker runtom, så har jag vågat läsa några sidor. Vilket ju får anses vara ett gott betyg för en bok i denna genre! Nu skulle det då bara gälla att våga duscha så varmt som jag brukar igen- badrummet brukar vara fyllt med ånga. Den som läser boken förstår säkert att jag just nu är lite skakis då det gäller saker som kan gömma sig i duschånga..

2 thoughts on “Adam Nevill: No one gets out alive”

Kommentera

