Omslagsonsdag: grafiska romaner

Jag är ju ingen som köper en bok för omslagets skull. Men jag tar alla chanser jag får att fundera på böcker, så därför deltar jag i Bokpotatens omslagsonsdag.

Denna vecka är temat grafiska romaner. Tjahapp. Ni får väl beskåda alla tre grafiska romanerna jag har läst då!

Death: The High Cost of Living by Neil…Eternals by Neil GaimanPersepolis: The Story of a Childhood by…

En viss övervikt för Neil Gaiman kan skönjas. Marjane Satrapis bok ”Persepolis” var annars starten för min FN-utmaning. Jag fick den i en ”hemlig jultomte”- grej, man skulle köpa en överraskningsbok åt någon till julklapp, och så fick man själv i sin tur en överraskningsbok, av någon man inte kände. Och när jag läste den boken kom jag på att det finns en massa länder, som Iran då, som jag aldrig hade läst någon bok ifrån. Och så snabbpolar vi fram några år, och jag läser fortfarande ibland böcker som kan skrivas in på FN-utmaningslistan, och är långt ifrån färdig med utmaningen.

6 thoughts on “Omslagsonsdag: grafiska romaner”

    1. Jag kan rekommendera den första här, ”Death- the high cost of living”, den andra var visst nån form av specialgrej som man skulle vara lite insatt i för att uppskatta till fullo.

Kommentera

