Norrsken – Frida Skybäck

Norrsken

Vilken bok? Norrsken av Frida Skybäck.

Var har jag fått tag på den? Ett recensionsexemplar, tack så mycket!

Vad handlar boken om? Cecilia Stienfors och hennes förlorade år. Och fastän hon vill lyda sina föräldrar- ska hon ändå gifta sig med Jacques Rousseau som de vill? Hur är det med vad Cecilia vill?

Vad tycker jag? Oj, den var så sorglig och allihopa var olyckliga mest hela tiden (och sen var jag väl inte på humör för olyckligheter). Jag tvivlar inte på att handlingsutrymmet för en flicka på 1840-talet var precis så här snävt som det beskrivs i boken, men resultatet blev ju därefter då, ingen blev riktigt glad. Och jag undrar just vad som händer när Jacques Rousseau får reda på Cecilias hemlighet.. Det verkar finnas en fortsättning på väg. Det får jag väl säga att är tur, jag tyckte det var flera händelsekedjor som blev att hänga i luften.

Kommentera

