En smakbit ur: Drama kring ung dansör

Det är söndag, och min vana trogen delar jag med mig ur boken jag läser just nu. Som vanligt finns det mer smakbitar hos Flukten fra virkeligheten.

Jag läser en vintagedeckare just nu: ”Drama kring ung dansör” av Dorothy Sayers. Läcker ser den ut också:

Drama kring ung dansör by Dorothy L.…

Smakbiten kommer från sidan 158.

”Åh, käre lord Peter! Det var så roligt att ni kom. Får jag föreställa min son Henry? Jag skrev och bad honom att komma och hjälpa oss igenom den här svåra tiden, och han var så snäll och sköt allt annat åt sidan och kom hit till mig. Det var verkligen rart av dig, Henry. Jag har just talat om för Henry hur förtjusande miss Vane har varit mot mig och vilket kolossalt arbete ni och hon lägger ner på att rentvå Pauls minne.”

Den som talar är fru Weldon, en äldre dam som hade förhoppningen att gifta sig med den yngre dansaren Paul, den som blivit mördad i boken.

Livet går sin stilla gång hos oss, jag har bröd som ska gräddas, en som som ska hämtas från helgens scoutträff, och andra liknande mammasysslor. Önskar alla andra också en fin söndag.

22 thoughts on “En smakbit ur: Drama kring ung dansör”

  1. Tack för smakbiten. ”Vintagedeckare” var något okänt för mig, blev nyfiken på vad det kan innebära. Något skall visst kallas ”Retrodeckare” oxå – mycke o hålla reda på numer…😉

  2. Jeg liker virkelig godt vintagedeckare. Akkurat nå leser jeg en serie av Hans Olav Lahlum som riktignok er helt nye, men som har handling fra 1960-årene. De er virkelig fine🙂 Ønsker deg en fin søndag!

Kommentera

