Tematrio: possessiva pronomen

tematrio

I den här tematrion söker Lyrans Noblesser böcker med possessiva pronomen i titeln.

Med den här farten kommer jag att bli en fullfjädrad grammatiker. Det har varit åtminstone räkneord, personliga pronomen och adjektiv hittills.

Min mormor h©Þlsar och s©Þger…

Min mormor hälsar och säger förlåt – Fredrik Backman

Mina drömmars stad : roman by Per…

Mina drömmars stad – Per Anders Fogelström

Not Without My Daughter, A True Story by…

Inte utan min dotter – Betty Mahmoody.

Där fick jag ihop en fin egocentrisk trio, bara min och mina hela vägen.

18 reaktioner på ”Tematrio: possessiva pronomen

  1. Betty Mahmoodys bok läste jag för länge sedan, det störde mig bara att den var så extremt vinklad och man inte får någon som helst insyn i pappans perspektiv – det är väl för att den är ”självbiografisk”, men som bok betraktat hade den ju varit mycket mer intressant om man hade fått följa alla olika karaktärerna och hur de resonerade.

  2. Mina drömmars stad finns med på min lista med, oläst än så länge. Boken om Elsa har jag läst och älskade den väldigt mycket. Utan min dotter läste även jag för många år sedan.

Lämna en kommentar