Bokbloggsjerka: intervju med favoritförfattaren

jerka11

Det är fredag, och dags för bokbloggsjerka. Annika frågar: Om du skulle få möjlighet att intervjua någon av dina favoritförfattare, vem skulle du i så fall välja och vilka frågor skulle du ställa? (Du behöver inte skriva en lång lista med frågor utan några exempel är helt okej)

Den som ploppar upp först i huvudet är Neil Gaiman. Men sen inser jag att jag skulle bli totalt starstruck och inte få fram ett vettigt ljud, ännu mindre nån fråga, så jag får nog hitta någon annan att fråga..

Jag får ta Linda Gillard istället. Jag skulle fråga henne om att byta livsinriktning som vuxen, hur man gör det och hur hon gjorde det. Sen skulle jag nog vilja vara artig och fråga hur det går med hennes cancerbehandling, eller snarare behandlingen av eftereffekterna av den. Hur det är att flytta till Skottland skulle jag också fråga. Och hur det känns sen när ens barn blir stora och flyttar hemifrån. Om och när det kommer en ny bok skulle jag också vilja veta. Vilken som är hennes personliga favorit av hennes böcker vore ju också intressant. Och sådana saker- jag föreställer mig att vi sitter och dricker te medan vi sitter och pratar.

 

28 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: intervju med favoritförfattaren

  1. Neil Gaiman är nog knepig, jag tror jag bara skulle sitta och känna mig trögtänkt och dum och febrilt försöka komma på något lika smart och roligt att säga… 🙂

  2. Jag funderade också på Neil Gaiman, eftersom det känns som om han skulle vara intressant att prata med. Men jag kunde inte komma på några frågor att ställa honom.

  3. Gaiman hade varit väldigt spännande att samtala med =) Linda Gillard var helt okänd för mig men efter en snabb titt på din länk så hamnar hon på min vill-läsa lista!

  4. Det där med att sitta och fika, det skulle jag nog behöva för att få samtalet att fungera bra, jag tror inte jag skulle vara en så bra intervjuare…

Lämna en kommentar