Scifinoveller

Vilken bok? När allt förändrades, 17 science fiction-noveller i urval av John-Henri Holmberg

Var har jag fått tag på den? Den äldre sonen köpte den på SF-bokhandeln i Göteborg.

Vad handlar boken om? Sjutton olika noveller, av bland annat Arthur C Clarke, Kurt Vonnegut, Ursula K Le Guin, med flera.

Vad tycker jag? Jo, jag läste med nöje. Tänkte så där snabbt läsa igenom boken, när jag inte riktigt var säker på om den lämpar sig för en tioåring.. Och det gör den ju inte riktigt. Vilket ju är synd när han verkligen valde boken själv. Men en del av novellerna ska han kunna läsa. Och resten får vi väl spara då tills han nu åtminstone är tonåring. Åh vad svårt det är att bestämma sånt här. Helst skulle jag inte alls begränsa vad pojkarna läser, men det funkar inte riktigt så.

Kommentera

